Hae
Johanna Tähtinen

Välipalat, joita voi säilyttää lämpimässä.

Helou! Multa on paljon toivottu vinkkejä hyviin, mutta terveellisiin välipaloihin. Oon paljon jakanutkin terveellisiä (myös dietille) sopivia herkkureseptejä mun instan puolella aikaisemmin https://www.instagram.com/johanna.tahtinen/

Tässä tulee nyt puolestaan muutama hyvä vinkki välipaloihin ja eväisiin, joita ei tarvitse säilyttää jääkaapissa/kylmässä. Liikkuvassa työssä tai paljon matkustaessa aina ei ole mahdollisuutta säilyttää eväitä kylmässä, joten nämä vinkit ovat varmasti enemmän kuin tervetulleita.

 

LÄMPIMÄSSÄ SÄILYVÄT VÄLIPALAT:

-Proteiinivanukkaat. Osa kylmähyllyssä löytyvistä proteiinivanukkaist säilyy avaamattomana huoneen lämmössä. Osassa näistä on lisäksi kannessa mukana tuleva lusikka, joten ne on todella helppo ottaa mukaan. Vaikka lusikkaa ei olisi pakkauksessa mukana voit pakata oman lusikan tai kertakäyttölusikan minigrip -pussiin mukaan.

Säilyke kanafile/ tonnikala. Varsinkin tämä säilyke kanafile on todella hyvä esim. salaatissa. Pakkaa pelkkä salaattipohja erikseen eväslaatikkoon ja lisää kanafile/tonnikala vasta juuri ennen syömistä.

Proteiinipatukat.  Erilaiset proteiinipatukat ovat varmaan yleisin nopeasti mukaan napattava välipala. Muista kuitenkin tarkistaa ravintosisältö, sillä monissa on paljon piilosokeria.

Smoothiepussit. Varsinkin hedelmien ja marjojen lisäksi kauraa sisältävät smoothiet ovat hyvä ja hieman täyttävämpi välipala. Nämä ovat myös nopeita syödä, joten kiireessä tämä on hyvä vaihtoehto.

Annospuuro. Pikapuurot ovat super helppo ja kätevä välipala napata mukaan. Voit halutessasi keittää termokseen vettä mukaasi tai napata esim. kioskilta/kahvilasta Take away teeveden mukaan, jonka sekaan hiutaleet on helppo sekoittaa.

Murot. Jaa annos muroja minigrip -pussiin tai eväsrasiaan valmiiksi. Tähän tarkotukseen pieni tetra iskukuumennettua maitoa/kauramaitoa on täydellinen. Muista tarkistaa muroista sokerin määrä, sillä monissa muroissakin on hurjasti piilosokeria.

Kauraleipä. Kauraleipä toimii myös hyvin eväänä. Jaa paketista pussiin se määrä leipää, mitä evääksi olet ajatellut niin sinun ei tarvitse raahata koko leipäpussia mukana.

Pähkinät ja siemenet. Pähkinät ja siemenet sisältävät hyviä rasvahappoja ja toimivat hyvin eväänä pienempiin annoksiin jaettuna.

Hedelmät ja vihannekset. Banaani, omena, kurkku, kirsikkatomaatti jne. Helppoja ottaa mukaan ja säilyyy myös huoneenlämmössä.

Valmiit proteiinijuomat. Nämä ovat myös käteviä, sillä pakkaukset ovat uudelleen suljettavia ja avaamattomina ne säilyy lämpimässä. Näissä plussaa on myös se, että kiireessä valmis shake on helppo huitasta naamariin.

Maissi- ja riisikakut. Helppoja ja hyviä välipaloja hiilarin lähteeksi. Nämä kannattaa pakata muovirasiaan tai pussiin, sillä avattuna pakkaus levahtaa aika varmasti kassin pohjalle 😀

Proteiinijuoma jauheena. Minusta tämä on hyvä hätävara jos kaapista ei löydy muutakaan ja reissu tai meno yllättää. Mittaa annos pussiin valmiiksi, nappaa shaker ja pullo vettä erikseen mukaan . Nälän yllättäessä juoma on nopea valmistaa.

 

Nämä ovat mun suosikit, jotka valikoituvat  joko kiireiseen työpäivään mukaan nopeasti nautittavaksi tai kun lähden reissun päälle. Toivottavasti näistä on myös sulle apua <3

Kivaa sunnuntaita!

<3 Johanna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *